dimecres, 3 de març del 2010

Coses apassionants que m'han tingut embolicat aquests dies


Ja fa dies que no escric al bloc, de fet hi ha moltes coses que m'han tingut molt embolicat: la presentació del primer Informe dels Síndics Locals de Catalunya, l'assemblea del Fòrum de Síndics, la presentació de la Memòria del Síndic de Sabadell al Ple de l'Ajuntament i també a la Junta de portaveus... Bé, una pila de coses que cal preparar-se i pensar-hi, però tot això sense oblidar-me de continuar amb entrevistes a la gent i visites pel territori, també continuar amb el programa d'educació en valors i el dia a dia. I és que diuen que "sarna con gusto no pica" i la veritat és que m'agrada el que faig. De tot això una cosa em va cridar molt l'atenció i em va fer pensar molt: la Visita a Càrites de Sabadell. Els "números" que em van ensenyar de la gent que atenen i també les cares que hi havia en cada "número", em van fer venir a la memòria la vista al menjador social del carrer Covandonga, més cares i més crues realitats i una pregunta important: On dormen? ja sé on esmorzen i on es dutxen, ja sé on dinen i s'emporten el sopar... però he volgut saber on dormen. Doncs passen la nit a algun pas soterrat de la Gran via, a algun caixer i també fora de Sabadell. Perquè no se'ls possibilita aixopluc o un alberg, per exemple? Se n' ha de parlar. De tot això en trec que cal que els Síndics Locals mirem com podem ajudar a aquestes realitats, per fer que el dia d'aquestes persones sigui diferent. Ens hi posarem.