dilluns, 29 de març del 2010

Resposta a la carta del Sr. Sanmiquel publicada al Diari de Sabadell (17 de març de 2010)

Sr. Sanmiquel,

He esperat uns dies per contestar-li per escrit les seves "reflexions" sobre la homosexualitat. Volia rellegir la carta de nou (de fet, ja vaig dir el que pensava a Ràdio Sabadell, el mateix dia que va publicar la seva “carta el vent”). No entraré a valorar les “seves conviccions”, per mi són molt i molt respectables i no seré jo qui les critiqui. El que sí li vull dir és que m’he sentit insultat al dir que els gais no som "normals " Que el fet de que les persones que ho som, cada cop tinguem els drets que ens toquen com a ciutadans i ciutadanes d’aquest país sigui per vostè el "declivi dels valors humans". M’entristeix que digui això i que justament publiqui la seva carta arrel de que celebrem un petit triomf dels drets humans en que finalment un jutge ha dictat sentència contra uns brètols que durant sis anys, sí, sis anys senyor Sanmiquel, han estat torturant a un noi només perquè va néixer gai. No tinc cap intenció de convèncer-lo de res, però li demano que quedem en persona vostè i jo, tot fent un cafè, i em digui, mirant-me als ulls, que no sóc "normal ", que sóc un "desviat" i que vaig "contra la naturalesa" i que tinc menys drets que vostè. I que fins i tot escrigui que el Ple de l’Ajuntament va triar per unanimitat un "desviat " per ser el Síndic d’aquesta ciutat. Que la totalitat dels Síndics i Síndiques Locals de Catalunya volen un "anormal" per president. Sr.Sanmiquel, em dol el seu escrit, fonamentalment perquè ha costat molt que la gent pugui viure en llibertat, poder gaudir d’un estat de dret. Permetim recordar-li que en nom de res ni de ningú es pot cridar a marginar al que no pensa com l’altre. Espero veure’ns ben aviat.

Josep Escartin i Laurito