divendres, 3 d’abril del 2009

Oblidat


Ja fa dies que no escric al bloc... una altre època de sequera! :-) . Deu ser això del canvi de temps. bé, ara que ja ha canviat, ja torno a estar inspirat. No serà que no m'han passat coses aquest dies o que no he vist i llegit coses per comentar! Però per no anar enrera em quedo amb dues:

El dimecres vaig poder fer la conferència sobre Sabadell des del que hem atés i viscut el 2008 a l'Oficina del Síndic. Estic content va venir molta gent. El format d'aquest any va començar amb una Coral (Renaixença) i després la xerrada. Vaig aprofitar per parlar de la meva participació en un xerrada sobre Crisis. Aquesta realita,t que de fet també va ser una mica el fil conductor de la xerrada, que de tant explicar d'on ve sembla que ens oblidem que algú pronostiqui el que durarà i el pitjor: ja hi ha més de 3.000.000 d'aturats. Feia referència al programa de la televisió (Canal Català TV) perquè en molts casos (allà també es va dir) sembla que els que han quedat atrapats per les hipoteques, per no poder pagar, fóssin una colla d'inconscients que van estirar més el braç que la màniga. Jo no no ho penso. És cert que tot això es va coure en moments d' eufòria consumista en la qual ens van fer creure que érem els "reis del Manbo". Però d'aquí a dir que la gent és tonta hi ha un abisme. I permeteu-me: ho trobo immoral fer-los culpables. El que volia transmetre és també il·lusió: els hi deia que amb la il·lusió i l'esperança per elles mateixes no resoldrem res, però sense elles no ens sortirem.


Una altra iniciativa bona: la recollida d'aliments d'ahir. Molt bé!