dilluns, 4 de gener del 2010

Rodalies


En primer lloc, val a dir que sóc un fervent defensor de les politiques de proximitat. Crec que qui ha de gestionar qualsevol servei ha d’estar a prop de la gent per poder saber què passa, com passa i poder resoldre el problema a temps. Desitjo que el traspàs de Rodalies a la Generalitat resolgui el pilot de carències que té el mal servei que donen als clients. Com a mínim ens caldria saber quan estarà arreglat tot això:


  • Puntualitat
  • Neteja
  • Amuntegament de gent
  • Informació
  • Adaptar-se, tant les estacions com els trens, a les persones amb mobilitat reduïda
Fa dies que ja se sabia que es faria el traspàs. Com pot ser que avui encara no hi hagi cap pagina oficial de Renfe o de la Generalitat que en parli?

Un cop més, cal estar a l’alçada dels soferts patidors usuaris dels serveis, avui de Rodalies (bé, encara Cercanías en totes les pagines web). I mireu, alguna idea per què els usuaris tinguin el que els pertoca: retornar l’import del bitllet a tots els usuaris que viatgin sense condicions, en un tren que no hi cap ningú més, que has d’estar com si fos un metro en hores punta.

No s’entén que un local d’oci, si en una inspecció hi ha més gent del compte, se’l sancioni... però si un tren triplica la seva capacitat no passa res. I l’operadora del servei? És a dir, RENFE? No té cap responsabilitat en aquest sentit? Però clar, és una tònica tan habitual! Com ara que si tu no pagues un impost el dia que toca tinguis un recàrrec, però si és l’administració la que es retarda no passi res. S’hauria d’exigir la mateixa responsabilitat als ciutadans i ciutadanes que a l’adminisstració. No s’entén que l’administració tingui menys responsabilitats pels seus incompliments. Si tot això comença a canviar, potser començarem a resoldre allò de la desafecció de la gent.

Mentrestant, avui, agafarem “Cercanías Barcelona”. Això sí: un 6% més car!