divendres, 19 de juny del 2009

Es comença així i s’acaba en camps de concentració


Un dels millors moments del “meu” dia és aquell trosset que faig a les 7 del matí. Tinc la sort que el primer que sento em despertar-me són ocells, de camí de casa fins a fer un tallat, tot repassant la premsa. Un camí tranquil. Però el d’avui no ha estat tant tranquil. Un dels carrers pels quals he passat està farcit de papers com el que us adjunto. Ja sabeu que jo no parlo mai de política. Un Síndic no ho ha de fer. Però sí que té una “salvetat” i és cada vegada que algú, per més polític que sigui i per més democràtica que sigui la seva elecció, no té en compte el marc irrenunciable dels Drets Humans. Ja fa dies que com a Síndic em vaig queixar de que algunes TV locals feien d’altaveu de plataformes xenòfobes i que això no em sembla correcte. En èpoques de crisi com la que vivim és fàcil fer missatges incultes i fora de la realitat, mentint sense cap vergonya i fomentant la divisió de la societat. No ens hem de deixar endur per missatges ni per personatges il·luminats amb solucions que passen per tirar una "patada al cul" a aquells que els hi fan nosa. De fet, no inventen res de res: en Hitler ja ho va inventar i va començar també amb missatges com aquests. Es comença així i s’acaba em camps de concentració.