dimarts, 12 de febrer del 2008

Primer dia de classe


Avui hem començat les xerrades. Hem dividit a la gent en tres grups. Haig de començar dient que el grup de ponents estem molt cohesionats. El formem en Josep Torrecilas, en Manel Abad i la Marta Gris com a tècnics de la FMC. Són gent amb experiència en el món dels partits polítics, de la negociació, del municipalisme, dels drets de la dona. L'amic Paco Fernàndez, que porta el bloc d'econonia, i jo que m'encarrego dels drets humans i de la participació. El cert és que malgrat no conèixer-nos de res, hem fet un bon equip, que a part de riure molt també hem trobat la manera de poder acticular un curs: "Política, sociedad, desarrolo, economia y experiencias de autonomía, descentralizacion y municipalismo" amb molts reptes. Teníem una mica de por que la gent no parcipés massa però la realitat és que han participat molt. De fet s'ha fet curta l'estona que teníem i el diàleg ha estat d'allò més interessant. Han sortit moltes coses de les inqueituts de la gent que viu en aquesta zona, molt rica amb participació ciutadana a la vida municipal, que a voltes tenen molt a veure en la nostra relitat.


Demà en trindrem més!

És un priveligui poder compartir amb la gent de Cotacachi les seves inqueituts. A mesura que anem coneixem més la realitat d'aquesta part del món estic més convençut que el futur d'Amèrica del Sud passa pels pobles Andins, pels Indígenes. I això m'agrada, m'agraden els pobles que saben evolucionar, crèixer sense oblidar els origens.