dilluns, 6 d’octubre del 2008

El micròfon del Síndic

Enceto avui una nova manera de comunicar-me amb els ciutadans de la meva ciutat: “el micròfon del Síndic”. Crec que la proximitat ha de ser una de les característiques fonamentals d’un Síndic. És per això que, periòdicament, personal de l’equip del Síndic Municipal sortirà al carrer per preguntar als ciutadans i ciutadanes sobre diferents temes, problemes i inquietuds. Des d’aquest blog aprofitaré per donar resposta a les preguntes i reflexions dels ciutadans i ciutadanes. També ho faré a la secció quinzenal del Síndic a Ràdio Sabadell 94.6, dins del programa A bona hora.

Per inaugurar aquesta iniciativa, hem plantejat una pregunta oberta i genèrica: què farien, a on anirien, per interposar una queixa? Podeu escoltar les respostes dels ciutadans a continuació.



Com heu pogut escoltar, es tracta de dos casos diferents que hem trobat al sortir al carrer. La pregunta era sobre drets dels consumidors , aquests dos ciutadans m’han donat peu a comentar algunes idees. Per començar, voldria recordar la importància que té la queixa, no tan sols perquè es restableixi allò que l’empresa ha fet malament, sinó també per ajudar a millorar a la mateixa empresa. Massa vegades no tenim ni idea de què fer davant d’aquell producte que no és el que volíem o davant d’un monstre com les grans companyies... i de fet molts cops s’opta per tirar la tovallola. Cal guardar sempre els tiquets de comprar. A l’hora de queixar-nos cal enviar un escrit certificat o que ens segellin amb l’acús de rebuda especificant la nostra queixa. I si el que ens contesten no ens agrada o no ens contesten, hem d’anar a l’OMIC o la Junta Arbitral. És important remarcar que tots els problemes relatius amb empreses de telefonia, llum i gas es poden presentar a la Junta Arbitral, que és un servei de mediació i arbitratge, però recordeu que sempre és bo reclamar prèviament tot directament a l’empresa i que us han de donar un fax com a mínim per poder trametre la vostra reclamació.