Per inaugurar aquesta iniciativa, hem plantejat una pregunta oberta i genèrica: què farien, a on anirien, per interposar una queixa? Podeu escoltar les respostes dels ciutadans a continuació.
Com heu pogut escoltar, es tracta de dos casos diferents que hem trobat al sortir al carrer. La pregunta era sobre drets dels consumidors , aquests dos ciutadans m’han donat peu a comentar algunes idees. Per començar, voldria recordar la importància que té la queixa, no tan sols perquè es restableixi allò que l’empresa ha fet malament, sinó també per ajudar a millorar a la mateixa empresa. Massa vegades no tenim ni idea de què fer davant d’aquell producte que no és el que volíem o davant d’un monstre com les grans companyies... i de fet molts cops s’opta per tirar la tovallola. Cal guardar sempre els tiquets de comprar. A l’hora de queixar-nos cal enviar un escrit certificat o que ens segellin amb l’acús de rebuda especificant la nostra queixa. I si el que ens contesten no ens agrada o no ens contesten, hem d’anar a l’OMIC o la Junta Arbitral. És important remarcar que tots els problemes relatius amb empreses de telefonia, llum i gas es poden presentar a la Junta Arbitral, que és un servei de mediació i arbitratge, però recordeu que sempre és bo reclamar prèviament tot directament a l’empresa i que us han de donar un fax com a mínim per poder trametre la vostra reclamació.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada