dimarts, 22 de juliol del 2008

Concursos-estafa

Una senyora m’ha vingut a veure per queixar-se d’aquests concursos televisius que has de trucar i suposadament et toca un pilot d’€. L’altre dia vaig voler fer la prova. Imagineu-vos l’estampa: una noia amb una gorra al cap... havies d’endevinar les lletres que faltaven a una paraula “G_rr_”... ella anava dient que era una cosa per que no et toqués el sol i que ella la portava al cap, el premi 5.000 €. És evident que hauria d’haver milers de trucades, vaja, era molt fàcil. Jo vaig trucar, evidentment no em van passar. Lògicament, truqui qui truqui segur que ho endevina! La broma em va costar 10 minuts i perquè vaig dir prou. I jo em pregunto: Perquè no prohibeixen concursos d'aquest tipus? No hi ha dubte que és una estafa amb totes les lletres. No hem serveix que diguin que el preu surt a la pantalla i que la gent truca perquè vol. És una manipulació descarada de la necessitat de la gent que fa que els més vulnerables truquin. Una solució seria que per poder tenir accés a aquests números et calgués donar-los d’alta especialment, o bé que et calgués signar un contracte amb l’empresa de telefonia en la que quedés clar el que et costa jugar-hi.